Lokomotywa - UiK-GLS150-A |
|
Górnicza lokomotywa spalinowa typu UIK-GLS150-A jest przeznaczona do pracy w podziemiach zakładów górniczych zagrożonych wybuchem metanu oraz pyłu węglowego. Przedstawione urządzenie jest lokomotywą torową z napędem spalinowym przeznaczoną do poziomego transportu szynowego osób i materiałów w kopalniach z nachyleniem toru max. 70 ‰. Lokomotywa składa się z korpusu, który stanowi konstrukcję spawaną wykonaną z odpowiednio ukształtowanych blach, do której za pomocą śrub przymocowane są dwie niezależne kabiny maszynisty. Spalinowy silnik lokomotywy z hydrostatycznym przenoszeniem napędu został umiejscowiony na korpusie maszynowym pomiędzy obiema kabinami. Urządzenie napędzane jest przez sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny John Deere typu 6068 TFM75 z elektroniczną pompą wtryskową, wyposażony w oddzielny układ schładzania spalin (suchy). Przenoszenie napędu na przekładnie odbywa się za pomocą pompy hydraulicznej oraz dwóch niezależnych silników hydraulicznych firmy Bosch Rexroth. Maszyna została również wyposażona w elektroniczno-hydrauliczny układ mający na celu wyrównanie prędkości obrotowych osi napędowych. Dodatkowo w urządzeniu zastosowano system bezpieczeństwa, który w znacznym stopniu przyczynia się do podwyższenia standardu bezpiecznego eksploatowania przedmiotowej maszyny. Jego podstawowym zadaniem jest monitorowanie wszystkich parametrów pracy lokomotywy oraz ich archiwizacja. |
Typ lokomotywy | UiK-GLS150-A |
Długość całkowita | 6000÷6200 mm |
Szerokość | 1100÷1350 mm |
Wysokość | 1600÷1650 mm |
Masa | 13 t÷15,5 t |
Rozstaw osi | 550 - 900 mm |
Min. promień skrętu | 12 m |
Typ silnika | UiK 6TD150/G2 - E (John Deere 6068 TFM75) |
Moc silnika | 150 kW |
Max. siła pociągowa | 45 kN |
Przeniesienie napędu | Hydrauliczny REXROTH |
Prędkość max | 18 km/h |
Max. zawartość tlenku węgla (CO) w spalinach | 290 ppm |
Zgodność z dyrektywami | 2006/42/WE 94/9/WE |