AMPER

Lokomotywa AMPER to nowoczesna maszyna trakcyjna przeznaczona do transportu ludzi, urządzeń i ładunków w podziemnych i naziemnych systemach kolei szynowej. Stworzona do pracy w podziemnych zakładach górniczych, spełnia wymagania stopnia „a” zagrożenia wybuchowego metanu i klasy A pyłu węglowego. Zgodna z dyrektywą 2006/42/WE oraz krajowymi przepisami bezpieczeństwa, gwarantuje niezawodność i bezpieczeństwo w trudnych warunkach. Jej konstrukcja łączy uniwersalność z wysoką efektywnością, stanowiąc idealne rozwiązanie dla przemysłu górniczego.

Długość całkowita lokomotywy5700 [mm]
Długość lokomotywy bez urządzeń zderzakowo-sprzęgających5200 [mm]
Wysokość maksymalna od główki szyny do kabiny operatora1680 [mm]
Wysokość maksymalna od główki szyny do najwyższej anteny1870 [mm]
Wysokość maksymalna od główki szyny dla maksymalnie podniesionego pantografu2500 [mm]
Szerokość maksymalna do wysokości 1600 mm1330 [mm]
Szerokość maksymalna powyżej wysokości 1600 mm1250 [mm]
Średnica nominalna koła680 [mm]
Rozstaw kół (szerokość toru)900 [mm]
Rozstaw osi1500 [mm]
Minimalny prześwit nad torami120 [mm]
Wysokość sprzęgania280 ÷ 350 [mm]
Minimalny promień łuku toru16 [m]
Profil szyny torowiskaS18 ÷ S39
Znamionowe napięcie zasilania z trakcji230 ÷ 280 [V DC]
Moc napędu kół90 [kW]
Typ silnika napędu kółasynchroniczny, chłodzony powietrzem
Napięcie znamionowe silnika napędu kół180 [V AC]
Częstotliwość pracy silnika0-87 [Hz]
Typ przekładni, przełożeniemechaniczna, i=15,6 ÷ 19
Maksymalna prędkość jazdy5 [m/s]
Maksymalna siła uciągu30/34 [kN] ± 5%
Maksymalna masa całkowita lokomotywy≈14000 [kg] ± 5%
Maksymalny kąt pochylenia dróg transportowych≤ 4°
Temperatura pracy0 [°C] ÷ +40 [°C]
Powietrze otoczeniawolne od wody oraz gazów chemicznie czynnych
Wilgotność względna w temp. 40°Cdo 95%
Hamulec głównyelektrodynamiczny (hamowanie elektryczne silnikiem ze zwrotem energii do rezystora hamowania)
Hamulec postojowo-awaryjnyhydrauliczny (pasywny)
Pojemność zbiornika oleju hydraulicznego~60 [dm3]
Czynnik roboczy układu hydraulicznegoniepalny - HFC 46
Typ pompyzębata – 6,1 [cm3/obr]
Minimalne ciśnienie odhamowania lokomotywy90 [bar]
Maksymalne ciśnienie w układzie hydraulicznym (obwód hamulca/ukł. pomocniczy)180 [bar]
Maksymalny przepływ w układzie hydraulicznym (obwód hamulca/ukł. pomocniczy)8,7 [dm3/min]
Moc silnika napędu pompy2,2 [kW]
Obroty nominalne silnika napędu pompy1425 [min-1] / 50 [Hz]
Typ silnika napędu pompyasynchroniczny, chłodzony powietrzem
Napięcie znamionowe silnika pompy230/400 [V AC]
Układ sterowaniaElektroniczny, przemiennikowy