Menu
AMPER
Lokomotywa AMPER to nowoczesna maszyna trakcyjna przeznaczona do transportu ludzi, urządzeń i ładunków w podziemnych i naziemnych systemach kolei szynowej. Stworzona do pracy w podziemnych zakładach górniczych, spełnia wymagania stopnia „a” zagrożenia wybuchowego metanu i klasy A pyłu węglowego. Zgodna z dyrektywą 2006/42/WE oraz krajowymi przepisami bezpieczeństwa, gwarantuje niezawodność i bezpieczeństwo w trudnych warunkach. Jej konstrukcja łączy uniwersalność z wysoką efektywnością, stanowiąc idealne rozwiązanie dla przemysłu górniczego.
| Długość całkowita lokomotywy | 5700 [mm] |
| Długość lokomotywy bez urządzeń zderzakowo-sprzęgających | 5200 [mm] |
| Wysokość maksymalna od główki szyny do kabiny operatora | 1680 [mm] |
| Wysokość maksymalna od główki szyny do najwyższej anteny | 1870 [mm] |
| Wysokość maksymalna od główki szyny dla maksymalnie podniesionego pantografu | 2500 [mm] |
| Szerokość maksymalna do wysokości 1600 mm | 1330 [mm] |
| Szerokość maksymalna powyżej wysokości 1600 mm | 1250 [mm] |
| Średnica nominalna koła | 680 [mm] |
| Rozstaw kół (szerokość toru) | 900 [mm] |
| Rozstaw osi | 1500 [mm] |
| Minimalny prześwit nad torami | 120 [mm] |
| Wysokość sprzęgania | 280 ÷ 350 [mm] |
| Minimalny promień łuku toru | 16 [m] |
| Profil szyny torowiska | S18 ÷ S39 |
| Znamionowe napięcie zasilania z trakcji | 230 ÷ 280 [V DC] |
| Moc napędu kół | 90 [kW] |
| Typ silnika napędu kół | asynchroniczny, chłodzony powietrzem |
| Napięcie znamionowe silnika napędu kół | 180 [V AC] |
| Częstotliwość pracy silnika | 0-87 [Hz] |
| Typ przekładni, przełożenie | mechaniczna, i=15,6 ÷ 19 |
| Maksymalna prędkość jazdy | 5 [m/s] |
| Maksymalna siła uciągu | 30/34 [kN] ± 5% |
| Maksymalna masa całkowita lokomotywy | ≈14000 [kg] ± 5% |
| Maksymalny kąt pochylenia dróg transportowych | ≤ 4° |
| Temperatura pracy | 0 [°C] ÷ +40 [°C] |
| Powietrze otoczenia | wolne od wody oraz gazów chemicznie czynnych |
| Wilgotność względna w temp. 40°C | do 95% |
| Hamulec główny | elektrodynamiczny (hamowanie elektryczne silnikiem ze zwrotem energii do rezystora hamowania) |
| Hamulec postojowo-awaryjny | hydrauliczny (pasywny) |
| Pojemność zbiornika oleju hydraulicznego | ~60 [dm3] |
| Czynnik roboczy układu hydraulicznego | niepalny - HFC 46 |
| Typ pompy | zębata – 6,1 [cm3/obr] |
| Minimalne ciśnienie odhamowania lokomotywy | 90 [bar] |
| Maksymalne ciśnienie w układzie hydraulicznym (obwód hamulca/ukł. pomocniczy) | 180 [bar] |
| Maksymalny przepływ w układzie hydraulicznym (obwód hamulca/ukł. pomocniczy) | 8,7 [dm3/min] |
| Moc silnika napędu pompy | 2,2 [kW] |
| Obroty nominalne silnika napędu pompy | 1425 [min-1] / 50 [Hz] |
| Typ silnika napędu pompy | asynchroniczny, chłodzony powietrzem |
| Napięcie znamionowe silnika pompy | 230/400 [V AC] |
| Układ sterowania | Elektroniczny, przemiennikowy |