Menu
UiK-Smartloc-36
Lokomotywa spalinowa torowa typu UiK-SMARTLOC-36 jest skonstruowana zgodnie z dyrektywą 2006/42/WE oraz 94/9/WE dla grupy I kategorii M2 i może być eksploatowana w podziemnych zakładach górniczych, w polach niemetanowych i metanowych, w wyrobiskach zaliczonych do stopnia „a”, „b” lub „c” niebezpieczeństwa wybuchu metanu przy koncentracji metanu do 1,5% oraz klasy A lub B zagrożenia wybuchem pyłu węglowego. Lokomotywa przeznaczona jest do transportu ludzi, urządzeń oraz innych ładunków. Lokomotywa jest wyposażona w jednostkę napędową z silnikiem wysokoprężnym o mocy 36 kW z rozruchem elektrycznym zasilanym z akumulatora lub rozruchem hydraulicznym.
Typ silnika Diesel-a | UIK-JD3029D-Ex |
Moc silnika | 36 kW |
Układ schładzania spalin | „Suchy” wymiennik ciepła |
Rodzaj napędu | Hydrostatyczny (bezprzekładniowy) |
Maks. siła uciągu | 25 kN ± 5% |
Maks. Prędkość | 18 km/h |
Masa lokomotywy | 9000 kg ± 5% |
Szerokość lokomotywy (zależne od rozstawu kół) | 1100 mm (dla rozstawu kół 550 ÷ 750 mm); 1300 mm (dla rozstawu kół 760 ÷ 900 mm) |
Wysokość lokomotywy | 1600 mm |
Długość lokomotywy | 5000 mm |
Długość części silnikowej | 2200 mm |
Średnica koła | 680 mm |
Rozstaw osi | 1250 mm |
Rozstaw kół | 550 ÷ 900 mm |
Min. promień łuku toru | 8 m |
Maks. nachylenie toru | 70 ‰ (4°) |
Średnie zużycie paliwa | 11 dm3/mtg |
Pojemność zbiornika paliwa | 90 dm3 |
Temperatura eksploatacyjna | 0 ÷ 40 °C |